Jawed Balls

Intrebari despre regulamentele de joc de pool sau biliard artistic.

Jawed Balls

Postby Cristi » Fri May 13, 2011 11:18 am

Am intalnit urmatoarea situatie pe un alt forum: http://www.flickr.com/photos/11661142@N05/5675944910/ Din poza reiese ca bilele se mentin una pe alta pe buza buzunarului, insa sunt trecute mai bine de jumatate in buzunar... Am gasit pe net cateva reglementari ale acestei situatii, insa in regulamentul WPA nu apare asa ceva, sau mai exista si o alta sectiune cu reguli speciale?

In regulametul BCA(Billiard Congress of America) http://www.bca-pool.com/play/tournament ... _gen.shtml apare asta:

3.33 JAWED BALLS
If two or more balls are locked between the jaws or sides of the pocket, with one or more suspended in air, the referee shall inspect the balls in position and follow this procedure: he shall visually (or physically if he desires) project each ball directly downward from its locked position; any ball that in his judgement would fall in the pocket if so moved directly downward is a pocketed ball, while any ball that would come to rest on the bed of the table is not pocketed. The balls are then placed according to the referee’s assessment, and play continues according to specific game rules as if no locking or jawing of balls had occurred.


Si am mai gasit si o alta varianta: http://www.theballinhand.com/rules.php care spune:

22. JAWED BALLS
Should a situation occur where two balls are locked in the jaws of a pocket, any ball more than half a ball over the edge of the pocket will be deemed pocketed.
Should two balls be locked in the jaws of a pocket, but neither ball is more than half a ball over the edge of the pocket and a subsequent shot fails to move either ball, both balls will be respotted (see rule 18).


Dupa mine este normal ca ambele bile sa fie considerate cazute in buzunar si sa fie acordat fault si ball in hand pt adversar... Exista aceasta situatie in noul reg WPA?
Cristi
Balls Master
 
Posts: 262
Joined: Wed Dec 16, 2009 1:56 am
Location: Galati

Re: Jawed Balls

Postby madfox » Fri May 13, 2011 11:50 am

Ai dreptate, asa se judeca in cazul asta.

Scrie si la WPA, la capitolul 8 , Definitii :

"8.3 Bila introdusa
O bila este introdusa daca se opreste in buzunar sub nivelul mesei sau intra in sistemul de returnare a bilelor. O bila in apropierea marginii buzunarului partial sustinuta de alta bila se considera introdusa daca prin eliminarea bilei suport aceasta ar cadea in buzunar.
Daca o bila se opreste in apropierea marginii buzunarului, si ramane aparent nemiscata pentru 5 secunde, nu se considera introdusa daca dupa aceea cade in buzunar prin propria miscare. Vezi1.7 Bile care se misca in mod spontan pentru alte detalii. Pe durata celor 5 secunde, arbitrul trebuie sa se asigure ca nici o alta lovitura nu este executata. O bila obiect care revine dintr-un buzunar pe suprafata de joc nu se considera introdusa. Daca bila alba atinge o bila deja introdusa, bila alba va fi considerata introdusa indiferent daca revine sau nu pe masa. Arbitrul va scoate bilele introduse din buzunarele pline sau aproape pline, dar este responsabilitatea tragatorului sa se asigure ca aceasta sarcina a fost indeplinita.
"
Tac de joc - OB Coco&Ebony shaft carbon United
Break/Jump - Krindlekin, United shaft
Dealer produse biliard
Reparatii tacuri , SCOALA DE BILIARD-http://bilebile.blogspot.ro/p/lectii-de-biliard-pentru-incepatori.html
http://bilebile.blogspot.com
madfox
Site Admin
 
Posts: 1545
Joined: Tue Dec 09, 2008 9:13 pm
Location: Bucuresti

Re: Jawed Balls

Postby Cristi » Fri May 13, 2011 1:00 pm

Stiam rationamentul, insa nu gaseam exact paragraful in reg WPA...pe cand in celelalte aparea...Acum totul e clar.
Cristi
Balls Master
 
Posts: 262
Joined: Wed Dec 16, 2009 1:56 am
Location: Galati

Re: Jawed Balls

Postby Val » Mon May 16, 2011 5:43 pm

Am avut o situatie ca asta in prima deplasare a Muscoilor la Slobozia. Cred ca a si fost fotografiata.

S-a intamplat chiar la o lovitura de-a mea, iar "audienta", erijata implacabil intr-un arbitru "impartial", a dat fault si ball in hand. Mi-e nu mi-a placut :( .
"It's easier to correct a shot gone wrong with proper technique, than a shot that went in with bad technique" - Mika Immonen

Play: Southwest
Break: Mezz PB Pro + H shaft
Jump: Mezz AirDrive
Case: JB Case 3x4
Val
Balls Master
 
Posts: 275
Joined: Wed Dec 16, 2009 10:27 am
Location: Bucuresti


Return to Regulamente

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest