Ca sa va satisfac poftele, desi e clar ca voua va este mai degraba sete de ceva incalzitor in aceasta portiune de iarna autentica, va explic cum am inteles eu acest concept si cum l-am aplicat.
TOI se bazeaza pe 2 mari principii:
1) Oamenii nu sunt perfecti
2) Daca nu suntem perfecti, de ce sa nu folosim imperfectiunea in beneficiul nostru.
Dupa cum cu totii stim cel mai greu in biliard este sa lovim bila exact in centrul ei, atat pe axa verticala cat si orizontala, din 10 lovituri in centrul, o parte vor fi precise, o parte vor duce bila in partea stanga, iar restul loviturilor se vor duce in dreapta. Pornind de la aceasta premiza, autorul propune, ca jucatorul sa favorizeze o parte (privita in plan vertical) a bilei albe, spre exemplu pentru imaginea de mai jos aceasta va fi partea dreapta si sa foloseasca spre binele sau fenomenul de deflectie.
Pentru lovitura prezentata mai sus, sistemul se foloseste in felul urmator:
Centrul bilei obiect (bila 8) se aliniaza cu marginea stanga a buzunarului de colt (privit din perspectiva jucatorului), traiectoria bilei obiect fiind cea indicata de bila 2 in buzunar.
Dupa aceasta centrul bilei obiect se conecteaza cu centrul bilei albe si se aplica pe bila alba putin efect in partea dreapta, efect interior (autorul il numeste Touch Of Inside - TOI, iar cat de mult se misca pastila spre dreapta fata de centru, depinde de dimensiunea pastilei, tipul de shaft (normal sau low deflection) si modul de lovire al fiecarui jucator), din acest moment se pot intampla 3 situatii:
1) Efectul aplicat (TOI) este corect, in acest caz bila alba deviaza putin spre stanga si loveste mai taiat bila obiect, astfel incat aceasta va urma traiectoria indicata de bila 1 si va intra in centrul buzunarului.
2) Jucatorul nu a aplicat efectul in dreapta, ci s-a mutat spre stanga bilei albe, ajungand astfel la centrul acesteia, in acest caz bila alba se misca drept si loveste bila obiect exact in centru, iar aceasta intra in buzunar pe traiectoria indicata de bila 2, adica in marginea stanga a buzunarului.
3) Jucatorul a aplicat ceva mai mult efect de dreapta decat TOI-ul necesar, astfel, bila alba a fost aruncata mai mult in partea stanga si a lovit bila obiect mult mai taiat (over cut), in aceasta situatia bila neagra va intra in buzunar pe traiectoria indicata de bila 3, adica pe marginea dreapta a buzunarului.
Astfel in cazul in care jucatorul rateaza lovitura, in functie de ce parte a buzunarului a ratat acesta va sti cu siguranta in ce parte a lovit incorect bila alba.
Calibrarea efectului necesar, pentru a sti cat de mult trebuie miscat varful shaftului fata de centru, se face prin antrenament, in una maxim doua sesiuni.
Cam asta ar fi pe scurt TOI.